Naar inhoud

Gemeentehuis

de Robianostraat 64
B-2150 Borsbeek
tel. 03 320 94 00
info@borsbeek.be

Openingsuren gemeentehuis

ma.8.45 tot 12 uur
17.30 tot 20 uur
di.8.45 tot 12 uur
wo.8.45 tot 12 uur
13.30 tot 16 uur
do.8.45 tot 12 uur
vr.8.45 tot 12 uur
2012 © Borsbeek - proclaimer - privacyverklaring

Digitale sleutel "token" vervalt

donderdag 07 januari 2021
Een federaal token is een document met daarop 24 persoonlijke codes en jouw naam. Je kan met een token toegang krijgen tot bepaalde beveiligde online diensten van de overheid.

De meest gekende voorbeelden zijn Mypension, Break@work, Taxonweb, Student@work, Mijnkindengezin, Mijngezondheid.be en er bestaan nog talrijke andere applicaties waar je informatie van jezelf kan terugvinden en je dient in te loggen op een beveiligde manier. Met digitale sleutels zoals een token kan je je veilig aanmelden bij onlinediensten van de overheid. Vergelijk het met uw huis dat beveiligd is met een slot. Om binnen te geraken hebt je de passende sleutel nodig. En enkel de juiste personen hebben zo'n sleutel. Zo werkt het ook met de onlinediensten van de overheid. Deze zijn beveiligd, en om toegang te krijgen heb je een digitale sleutel nodig. CSAM stelt verschillende digitale sleutels ter beschikking. Je kan als eindgebruiker zelf kiezen voor de digitale sleutel die jou het beste past.

Je kan jouw digitale sleutels beheren via: https://iamapps.belgium.be/sma

Sinds 25 september 2020 echter is het niet meer mogelijk om een nieuw token aan te vragen en te activeren. Tokens die tot en met 24 september zijn geactiveerd, blijven wel nog bruikbaar. Andere digitale sleutels die je kan aanwenden om toegang te krijgen tot beveiligde overheidsdiensten zijn: eID kaartlezer, itsme, met beveiligingscode via e-mail, met beveiligingscode via SMS, met gebruikersnaam en wachtwoord.

De veiligste manier van aanmelden is om je in te loggen met jouw e-ID in combinatie met jouw pin-code en een kaartlezer. Ben je je pincode kwijt? Vraag deze opnieuw aan via: https://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/identiteitsdocumenten/eid/aanvraag-pincode/

Wil je graag een kwalitatieve kaartlezer kopen dan kan je aan het onthaal op het gemeentehuis terecht.

Meer informatie vind je hier:
Help-pagina: https://sma-help.fedict.belgium.be
Helpdesk mijn digitale sleutels: 02 740 79 91
servicedesk.dto@bosa.fgov.be
eID helpdesk: 02 518 21 16
helpdesk.belpic@rrn.fgov.be

Datum van het bericht: donderdag 07 januari 2021
Nieuwsoverzicht