Naar inhoud

Gemeentehuis

de Robianostraat 64
B-2150 Borsbeek
tel. 03 320 94 00
info@borsbeek.be

Openingsuren gemeentehuis

ma.8.45 tot 12 uur
17.30 tot 20 uur
di.8.45 tot 12 uur
wo.8.45 tot 12 uur
13.30 tot 16 uur
do.8.45 tot 12 uur
vr.8.45 tot 12 uur
2012 © Borsbeek - proclaimer - privacyverklaring

Vreemdelingendienst werkt enkel nog op afspraak

vrijdag 23 augustus 2019
werken op afspraak
Vanaf 16 september 2019 zal de vreemdelingendienst enkel nog op afspraak werken. Niemand wacht graag. Logisch, je hebt wel betere dingen te doen dan aanschuiven aan onze balies. Als je ons vertelt wanneer je komt, zijn wij er voor jou!

Vanaf  16 september 2019 werkt onze Vreemdelingendienst op afspraak

Dit lijkt op het eerste zicht misschien wat lastig maar als je er over nadenkt, heeft deze werkwijze enkel voordelen:

  • Jouw wachttijd wordt tot een absoluut minimum beperkt
  • Je kiest nog steeds zelf de dag en tijdstip van afspraak (binnen de beschikbare afspraakmogelijkheden)
  • Je kan jouw afspraak gemakkelijk van thuis uit maken (aanvraag via online via e-loketformulier of telefonisch)
  • De medewerker verwacht jou en kan zich volledig op jouw vraag focussen met de nodige voorbereiding
  • Bij het maken van de afspraak krijg je alvast nuttige informatie over wat je eventueel moet meenemen zodat we je bij je eerste afspraak meteen kunnen verder helpen

Heb je geen Belgische nationaliteit en wil je graag één van de volgende zaken bespreken met een medewerker:

  • Wil je een (verlenging) verblijfskaart aanvragen?
  • Wil jij je inschrijven in België?
  • Wil je een verblijfskaart activeren?
  • Wil je verhuizen?
  • Wil je reizen?
  • Wil je werken in België?
  • Wil je voor jouw kinderen een kids-ID?
  • Wil je samenwonen of trouwen?
  • Wil je een kind erkennen?
  • Wil je de Belgische nationaliteit aanvragen?

Dan maak je een afspraak!

Maak een afspraak

Je kan op 3 manieren een afspraak maken. Je kiest zelf wat voor jou het handigst is:

  • Je maakt een afspraak aan de onthaalbalie en neemt hiervoor steeds je identiteitsbewijs mee
  • Je belt naar het onthaal (03 320 94 00) om een afspraak te maken en hebt steeds je verblijfskaart (of identiteitsbewijs wanneer je geen verblijfskaart hebt) bij de hand.
  • Je vult slechts een paar gegevens in het volgende e-loket formulier op onze website "Afspraak niet-Belg" en een medewerker van onze dienst belt je zo spoedig mogelijk terug om een afspraak te maken

Indien je overdag niet werkt, vragen we om jouw begrip en samenwerking om geen afspraken in te boeken op maandagavond. Deze avondopening behouden we voor medeburgers die overdag niet tot op het gemeentehuis kunnen geraken.

Wie vanaf 16 september toch zonder afspraak komt, zal niet onmiddellijk geholpen kunnen worden. Het onthaal zal dan samen met jou kijken naar de eerst mogelijke vrije plaats in de agenda. De afspraken kunnen ingepland worden vanaf 9 september.

Heb je toch nog vragen tussen jouw afspraken door, stuur ons een bericht via het e-loketformulier “Niet-Belg: een vraag aan de dienst Burgerzaken”

Snelloket, ook zonder afspraak! 

Voor een aantal eenvoudige en ‘snelle’ zaken hoef je geen afspraak te maken. Voor zaken die minder dan 5 minuten in beslag nemen, kan je terecht bij onze snelbalie.

  • Tenlasteneming
  • Vuilzakken kopen
  • Attesten
  • Huisvuilkalender
  • Sticker ‘Geen reclamedrukwerk’
  • Meldingen (sluikstort,wegdek,..)
  • Pin/puk code aanvragen
  • Vragen over verkiezingen
  • Handtekening wettigen
  • Registratie polio vaccinatie
  • Geboorte cadeaucheques
  • Attesten uit het rijksregister of Centraal strafregister
  • Digitale sleutel
Datum van het bericht: vrijdag 23 augustus 2019
Nieuwsoverzicht